Herken jij ‘de beren’ op de weg bij verkoop van de woning?

1 Geen noodzaak

“het is niet nodig mijn vorige huis heb ik ook zo verkocht”
“Ik heb een leuke smaak mbt interieur”
“mijn huis is helemaal leeg dus alles goed zichtbaar, kan makkelijk verkocht worden”

De markt is constant aan het veranderen en vraagt om meer marketing. Een koper verwacht meer en wil eigenlijk een “wow”effect. Daarbij gaat het niet om de prosecco flessen of over the top stylingen, integendeel!

Het gaat niet om jouw voorkeur of smaak, slechts 20% kijkt door de persoonlijke spullen heen v.d. bewoners het is ook geen kwestie van goed of fout maar meer om dat het anders moet, en daarvoor heb je een vastgoedstyliste voor.
Leegstaande woning verkoopt minder snel of goed.
Een gemeubileerde woning wordt gemiddeld  35 min langer bezocht t.o.v. leegstaande woning. Hoe langer men in de woning blijft des te groter de kans dat men een bod doet.(sfeer/ beleving)

2 Geen geld

 Vastgoedstyling?!“Het is te duur!”
“Ik wil het verkopen dan ga ik niks meer investeren in mijn oude woning”.

Wij Nederlanders kijken altijd eerst naar wat het kost ipv wat het opbrengt.
Draai het om:
Als je een auto gaat verkopen poets je hem ook op en zorg je dat hij er goed bijstaat om zo meer uit de verkoop te halen waarom dan niet bij je woning?

Werken met professionele stylistes zorgen voor snelle en efficiënte aanpak.
Direct handvatten krijgen om te starten met het voorwerk zoals opruimen.
Een presentatie afgestemd op de woning zorgt voor sfeer, beleving. Functionele ruimtes maken en pluspunten benadrukken leveren u meer op dan een eerste prijsverlaging.
Een prijsverlaging kost u meestal 10.000 euro of meer, terwijl u vanaf 595 euro al een complete vastgoedstyling incl. fotografie kunt hebben.
Het levert u gegarandeerd wat op. Denk hierbij aan meer kijkers omdat je een brede doelgroep bereikt.
Daardoor dus betere onderhandelingspositie, snelle verkoop en dus geen dubbele lasten! Ruim 88% van de gestylde woningen word sneller verkocht en beter bekeken dan de andere woningen op Funda. Dit percentage ligt bij ons zelfs op 93%.

3 Geen haast

“Ach ik heb geen haast ik wacht op het juiste bod”.
“Ik moet niet weg, dus laat maar lekker te koop staan”
“Ik heb nog niks anders gevonden dus tot die tijd wacht ik rustig af.”

Geen haast dat zou op zich geen probleem zijn, maar wat als je ineens wel wat tegenkomt en je denkt daar wil ik wonen, dan zit je met de dubbele lasten en wordt ‘geen haast’ ineens een ‘spoedje’ of een financiële druk!
Je moet jezelf ook af vragen als je de woning te koop zet dat de eerste 6 weken van belang zijn voor de verkoop. Daarna verplaatst je woning verder in de ranking en wordt het termijn van te koop staan steeds langer.
Potentiele kopers kunnen dan denken waarom, is er wat mis waarom het niet verkoopt en zullen vaak gaan voor een flinke prijsverlaging.
Vastgoedstyling zorgt ook hier voor de beste eerste indruk bij het zien van de woning op Funda, want een goede foto begint bij een goede presentatie.
Wees kritisch naar jezelf wil je de woning ‘te koop’ hebben staan of je woning ‘verkopen’?

4 Geen vertrouwen

“Allemaal onzin dat overdreven gedoe van TV”
“ik geloof echt niet dat als jullie een kussentje plaatsen of kaarsje aanzetten dit beter verkoopt”
“Stylistes doen gewoon hun eigen ding, zonde van het geld”

Deze beren op de weg horen wij met enige regelmaat.
Wat op TV te zien is zijn de extreme gevallen om zo een goed programma neer te zetten, dit is ‘over the top’ en niet haalbaar voor de meeste verkopers, en ook niet nodig.
Daarnaast gaat het meer over een make-over  en interieurstyling dan een vastgoedstyling! Vastgoedstyling is het tegenovergestelde van interieurstyling. Zijn maken van uw thuis weer een huis!
Een goede vastgoedstyliste gebruikt 80% van u inboedel en voegen indien nodig wat toe om een sfeervolle presentatie neer te zetten.
Dit is niet alleen een kussentje plaatsen dat is slechts een klein detail, maar het gaat om de woning zo goed mogelijk te laten zien zodat de pluspunten optimaal zichtbaar zijn. De woning is het onderwerp het interieur een detail.

Een goede presentatie zorgt ervoor dat men zelfs bereid is er meer voor te betalen.
Daarnaast trekt het meer kijkers en is er een reële kans op een snellere verkoop.
Wij hebben meerdere malen bewezen én verkopers kunnen verrassen met het resultaat van onze deskundigheid en vakmanschap.
Een investering in vastgoedstyling  levert u écht meer op.